Why don't students like school? : a cognitive scientist answers questions about how the mind works and what it means for your classroom / Daniel T. Willingham
データ種別 | 図書 |
---|---|
出版情報 | San Francisco : Jossey-Bass , c2009 |
本文言語 | 英語 |
大きさ | vi, 180 p. ; 24 cm |
所蔵情報を非表示
配架場所 | 請求記号 | 巻 次 | ISBN | 資料番号 | 資料状態 | 利用注記 | コメント | 予約・取寄 | 申込書 | 仮想書架 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
書庫5階 | LB:1060:W5435:2009 | : alk. paper | 9780470279304 | 005461707 |
|
|
書誌詳細を非表示
内容注記 | Why don't students like school? How can I teach students the skills they need when standardized tests require only facts? Why do students remember everything that's on television and forget everything I say? Why is it so hard for students to understand abstract ideas? Is drilling worth it? What's the secret to getting students to think like real scientists, mathematicians, and historians? How should I adjust my teaching for different types of learners? How can I help slow learners? What about my mind? |
---|---|
一般注記 | Includes bibliographical references and index |
著者標目 | *Willingham, Daniel T. |
件 名 | LCSH:Learning, Psychology of LCSH:Effective teaching |
分 類 | LCC:LB1060 DC22:370.15/23 |
巻冊次 | : alk. paper ; ISBN:9780470279304 |
ISBN | 9780470279304 |
目次/あらすじ
類似資料
この資料を見た人はこんな資料も見ています
この資料の利用統計
このページへのアクセス回数:15回
※2021年9月12日以降
全貸出数:1回
(3か月以内の貸出:0回)
※2002年7月22日以降